מה כדאי לאכול אחרי פעילות גופנית?

מתאמנים? אם מזמן תהיתם מה נכון לאכול לאחר אימון – להלן התשובות שיעזרו לכם!

התזונה מומלצת לאחר אימון מבוססת, בגדול, על פחמימות וחלבונים.

פחמימות: את מנת הפחמימות מומלץ לצרוך מירקות עמילניים, כמו בטטה או דלעת, שיספקו לכם פחמימות עשירות בעלות הרכב מנצח של רכיבים תזונתיים ומינון מרשים של נוגדי חמצון.

חלבון: את החלבון יש לצרוך לצורך הזרמת חומצות אמינו לרקמת השריר, הזקוקה לשיקום לאחר האימון. מעבר לכך, צריכת חלבונים מספקת לגוף אנזימים, המשפרים את רמת ההסתגלות של הגוף למאמץ הפיזי הכרוך באימונים אינטנסיביים. את מינון הצריכה יש לקבוע בהתאם לרמת המאמץ הכרוך באימון, לאורך האימון, ולמשקל גופו של הספורטאי. אין לצרוך חלבון מעבר למותר, שכן מינוני חלבון מוגזמים יגרמו להשמנה.

העיתוי המומלץ לצריכת הפחמימות והחלבונים הוא, כמובן, "חלון ההזדמנויות" הידוע, אותו אין להחמיץ. מרבית הדעות קובעות כי חלון ההזדמנויות האידיאלי מתפרש על פני 30 דקות מתום האימון. אז אל תפספסו!

תגובות

תגובות

Thanks! You've already liked this