לא רק Axe – ניחוחות גבריים כובשים לאורך השנים

הבושם הגברי מלווה אותנו משחר ההיסטוריה ועד היום. בעת העתיקה הבשמים הופקו ויוצרו מתרכובת של צוף פרחים, ובעת המודרנית הוא מיוצר ממגוון רחב של מקורות הכוללים בין היתר פרחים, פירות הדר, תמציות סינתטיות, תמציות טבעיות, שמנים אתריים ועוד.

לאורך כל ההיסטוריה האנושית, בשמים לגברים ונשים יוצרו מאותם חומרי גלם, כאשר הניחוח לשני המינים היה אחיד. במהלך המאה ה-20, החל להיות מושם דגש לניחוחות גבריים ונשיים, וחברות שונות החלו לייצר בשמים המיועדים לגברים ולנשים לחוד. כיום, עומד לרשות הגברים והנשים ברחבי העולם, היצע מרשים ומגוון של בשמים בעלי ניחוחות שונים. מגמה נוספת שאפיינה את המאה ה-20 בכל הנוגע לתעשיית הבישום היא כניסתם של מעצבי האופנה לתחום. במהלך המאה העשרים החלו יותר ויותר מעצבי אופנה להשיק בשמים תחת שם המותג אותו הם הובילו בענף האופנה. מגמה זו הובילה להתפתחות אדירה בכל הנוגע לעיצוב בקבוקי הבושם. במקביל, הטכנולוגיות המתפתחות של המאה ה-20 הובילו לייצור בשמים המוני.

אחת למספר שנים בושם חדש יוצא לאוויר העולם וכובש את חוש הריח של מיליוני גברים ונשים מסביב לעולם. בשנות ה-90 היה זה ה- ISSEY MIYAKE שהגיח לחיינו בשנת 1995 ותוך זמן קצר הפך לאחד מהבשמים גבר המובילים ביותר בעולם. בישראל של תחילת שנות ה-80, היצע הבשמים המיובאים היה מצומצם, ואחד מהבשמים הנפוצים ביותר באותם שנים היה ה-AZZARO שסיסמת הפרסום שלו בישראל הייתה: אזארו- ניחוח של יוקרה. בתחילת המאה הנוכחית, בושם Rochas לגבר מבית רושאס, נחשב לאחד מהבשמים המיועדים לגברים הנחשקים ביותר, וזאת הודות לניחוח היוקרתי אשר שילב בין ניחוחות אלגנטיים לבין ניחוחות חושניים. בתחילת העשור הנוכחי, אחד מהבשמים האהובים ביותר על הגברבר הישראלי הוא בושם ה-1 מיליון, אשר בנוסף לניחוח היוקרתי שלו זכה גם לעיצוב מרשים בדמות מטיל זהב.

מספר דברים שחשוב שתדעו על ניחוח הבושם הגברי על הגוף

ניחוח הבושם על הגוף משתנה מאדם לאדם, וזאת בשל ההשפעה שיש לסוג העור על הניחוח המופץ מהבושם. אלמנטים נוספים הגורמים לשינוי בניחוח מאדם לאדם הם הרגלי התזונה והגיל. ברוב המקרים, מומלץ לעשות שימוש מקדים בקרם גוף ריחני הזהה בניחוחו לבושם בו בחרתם. בנוסף לגוף האדם ישנם מספר גורמים נוספים המשפיעים על ניחוח הבושם והם כוללים בין היתר את רמת הלחות והטמפרטורה באזור בו אתם נמצאים, וזאת הסיבה שישנם בשמים המותאמים לחודשי החורף ובשמים המותאמים יותר לחודשי הקיץ. ברוב הבשמים המיוצרים לגברים מושם דגש על יצירת ניחוחות דומיננטיים אשר נועדו להעניק לגבר העושה בהם שימוש תחושה גברית ודומיננטית.

לסיכום, במהלך העשורים האחרונים, משקיעות חברות הבישום משאבים רבים על מנת לפתח ניחוחות חדשים כאשר המטרה העיקרית של החברות היא לבדל את הבושם הבא אותו הם ייצרו מיתר הבשמים העומדים על המדף, וכל זאת על מנת להתמודד בתחרות שמתחילה ומסתיימת בחוש הריח של כולנו.

תגובות

תגובות

Thanks! You've already liked this